niedziela, 3 września 2017

Back to school 2: organizacja


Hejka kochani!♥
Szczerze mówiąc, jestem naprawdę potwornie przerażona powrotem do szkoły. Stwierdziłam jednak, że w tym roku postaram się ze wszystkich sił przyłożyć do swojej edukacji i to właśnie ją dać nad wszelakie przyjemności czy spotkania towarzyskie. Brzmi to dość zwyczajnie, powszechnie i w każdym bądź razie niezbyt wiarygodnie, ponieważ prawda jest taka-no nie ukrywajmy-że każdy składa taką deklarację na początku, kiedy jest pełny energii po dwu miesięcznym wypoczynku. Jednakże ten rok będzie dla mnie wyjątkowo ważny, gdyż czeka mnie tylko 9 miesięcy zakuwania i egzamin maturalny, który będzie decydować o mych dalszych losach w przyszłości. Bez zbędnego gadania muszę się zebrać porządnie w sobie i nałożyć nacisk na rozwój, więc w planach mam także zapisanie się na liczne dodatkowe zajęcia z języka angielskiego oraz matematyki, czyli przedmiotów, które mam zamiar zdawać na maturze na poziomie rozszerzonym. Muszę zatem zadbać o naprawdę dobrą organizację, jeżeli jeszcze chcę przy tym prowadzić bloga i nie potracić wszystkich znajomości, bo choć jak wspominałam-ograniczę wyjścia, chciałabym mieć także jakieś życie prywatne, dlatego postanowiłam napisać o tym kolejny post w kontekście "back to school", bo podejrzewam, że nie tylko ja się będę borykać z tym hm... problemem (?).
Nad swoją organizacją pracuję odkąd trafiłam do szkoły średniej, gdyż to właśnie tutaj panuje największy chaos. Przez te dwa lata próbowałam wielu sposobów, jednak większość okazała się przesadna i niepotrzebna, toteż postawiłam na totalną prostotę i to był, a w zasadzie jest nadal, strzał w dziesiątkę.


1. KALENDARZ 
Gdy chcesz zadbać o swoją organizację, to jest pierwsza rzecz, w którą musisz koniecznie zainwestować. Osobiście nie wyobrażam sobie życia w ponadgimnazjalnej szkole bez kalendarza, gdzie jest tyle terminów, sprawdzianów, kartkówek, pytań czy innego wszelakiego szkolnego zła. Niektórzy wolą zapisywać daty zaliczeń pod tematami lekcji, na marginesach, jednak ja wolę mieć wszystko w jednym miejscu, które jest czytelne. Poza tym można teraz w sklepach nabyć typowo szkolne kalendarze, w których oprócz dni jest wiele innych opcji. Tabela na oceny, która pomoże nam znać na bieżąco swoją sytuację semestralną oraz chociażby miejsce na plan lekcyjny. 
Dodatkowo kalendarz może mieć także zastosowanie do codzienności, czyli oprócz szkolnych spraw, można zapisywać tam informacje o urodzinach znajomych, ważnych wydarzeniach rodzinnych i tym podobnych.
Ja także zawsze odnotowuję dni wolne, aby zmotywować się, gdy czasem zabraknie mi sił w tygodniu do nauki. 
2. TABLICA KORKOWA
Oj tak, nieraz ratowała mi życie! Aby spełniła swoje zadanie koniecznie musi zostać powieszona czy położona w widocznym miejscu. W samym centrum zawsze umieszczam plan lekcyjny, na który rzucam okiem przed wyjściem, jednak głównie chodzi o ułatwienie przy pakowaniu plecaka czy torby. Ponadto zapełniam tablicę masą karteczek, na których wypisuję wyjątkowo ważne terminy lub informacje dotyczące braków w moim asortymencie domowym.
3. KOLOROWE KARTECZKI
Oprócz wykorzystywania ich na tablicy, umieszczam je także w zeszytach, podręcznikach i ćwiczeniach, by z łatwością znajdować rozdziały o danych tematach. Pomagają mi także w organizacji nauki na drugi dzień. Mianowicie na łóżku rozkładam wszystkie książki do przedmiotów i na nich przyklejam informacje dotyczące tego, co muszę wykonać. Na przykład: zadanie ze strony takiej i takiej czy kartkówka z rozdziału takiego i takiego. W ten sposób prościej jest mi zacząć się uczyć i staje się to o wiele szybsze, a dodatkowo daje mi pewność, że o niczym nie zapomnę. 
Ponadto gdy mam coś do zrobienia rano i nie chcę o tym zapomnieć-karteczkę naklejam na telefon, ponieważ jak wiadomo, o nim się najrzadziej zapomina. 
4. BUDZIK W TELEFONIE
Tu chyba nie muszę się zbytnio rozpisywać. O najważniejszych rzeczach, terminach powiadamia mnie  niezawodny budzik, który zawsze już nawet kilka dni wcześniej przypomina mi, co mam przed sobą do wykonania. 
5. PLAN DNIA
Do wykonywania takiego plany dnia można wykorzystać zwykłą białą kartkę, zeszyt, własną głowę czy właśnie wspominany w pierwszym punkcie kalendarz.
Chodzi mi dokładniej o to, że po szkole nieraz wracamy wypruci i gdy udajemy się na chwilkę odpoczynku, często tracimy poczucie czasu, wciągamy się w wir relaksu i zapominamy o całym świecie, by później otrząsnąć się późnym wieczorem i z zapałkami w oczach wykonywać wszystkie zadania. Aby uchronić się przed tym można wstępnie organizować swój dzień, bo wiadomo, wszystko się miesza, zmienia. Dzięki temu możemy wiedzieć, ile czasu po szkole możemy odpocząć, a ile z góry trzeba będzie poświęcić na obowiązki. 
*6. CODZIENNA RUTYNA
Pakowanie się wieczorem czy przygotowywanie ubrań na drugi dzień, pozwoli nam zaoszczędzić troszkę czasu rano, by dać nam parę minut dłużej snu. Ponadto nasz dzień od rana będzie lepiej zorganizowany, gdyż nie będziemy musieli stać przed szafą i nerwowo spoglądać na zegarek.

To by było na tyle z mojej strony!☺
Dzięki za przeczytanie!
Życzę wam produktywnego, ale także w miarę możliwości lekkiego pierwszego tygodnia nauki.
Buziole, do następnego!♥ 
PS
Jeżeli obserwujecie mnie na instagramie, to pewnie wiecie, że 26.08 byłam w Krakowie na meczu rugby swojego chłopaka. Ze względu na to, że był to mój pierwszy taki mecz na żywo koniecznie chciałam mieć pamiątkę w postaci masy zdjęć. Oczywiście z moim szczęściem aparat musiał pokazać swoje rogi i zepsuł się ni z gruszki ni z pietruszki, więc obecnie może być problem u mnie z wpisami. Mam nadzieję, że szybko jakoś to się rozwiąże:( 

22 komentarze:

  1. Bardzo dobre rady dla osób, które chcą być bardziej zorganizowane. Oby twój zapał i motywacja do nauki nie wypaliły sie po paru tygodniach! ❤️ /wierna czytelniczka

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne pomysły, proste, ale zdecydowanie ułatwiają codzienne życie :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam!
      Również pozdrawiam!♥

      Usuń
  3. Wszystkie rady są jak najbardziej trafione, ja odkąd prowadzę bloga stałam się mistrzynią organizacji :) pomaga on bardzo w samodyscyplinie. Tez czeka mniej klasa maturalna, będę walczyć i się nienooddawac gdy będzie gorzej!
    ONLY DREAMS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, zgadzam się z tym, że blog uczy tej organizacji!:)
      Powodzenia!♥

      Usuń
  4. Uwielbiam wszystko planować, bez zorganizowania sobie pracy jestem jak dziecko we mgle. Nic nie potrafię. Dlatego u mnie kalendarz to podstawa, najlepiej kilka- jeden na ścianę, jeden do uczelnianego segregatora, planer uczelniany i planer blogowy. Jestem maniaczką, wiem :)) Twoje rady sa pomocne i polecam każdemu przeczytać ten wpis!
    Pozdrawiam serdecznie,
    BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, haha, aż takiej wypracowanej organizacji nie mam, ale do tego zmierzam!:)
      Pozdrawiam również!♥

      Usuń
  5. Uwielbiam te piękne kalendarze szkolne, niestety muszę zaczekać na grudzień a czymś dla mnie :) Lubię mieć wszystkie ważne terminy w jednym miejscu zdecydowanie, mimo iż szkołę mam już dawno za sobą :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka organizacja jest świetna, a najlepiej własnie wyuczyć się jej w szkole!;)
      Pozdrawiam!♥

      Usuń
  6. Niesamowicie inspirujący post! Obserwuję z przyjemnością!
    Buziaki, mój blog <-

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę z tego powodu, dziękuję!♥

      Usuń
  7. ja szkołę mam za sobą, ale taką organizacje mialam moze przez pierwszy miesiąc :D potem nie oszukujmy sie - nie chcialo sie nic robic hehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bez takiej organizacji bym się we wszystkim pogubiła.:)

      Usuń
  8. Genialne rady!! Osoby mało zorganizowane ( takie jak ja ) na pewno skorzystają z twoich rad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby komuś jakkolwiek pomogło!:)
      Pozdrawiam!♥

      Usuń
  9. Świetne porady bardzo przydatne! :)

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG TINYPURPOSE OFFICIAL / klik /

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zamiast tablicy korkowej używam po prostu mojej ściany nad biurkiem więc cała jest obklejona karteczkami :D

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja mam duży problem z organizacją czasu, a wiem, że jest ona mi potrzebna. Pomimo, że coś sobie zapiszę to i tak się tego nie trzymam.
    Pozdrawiam cieplutko
    just-do-one-step.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba próbować i być konsekwentnym!:)

      Usuń

Dziękuję za każdy szczery komentarz, obserwację a także odwiedziny! Każda z wcześniej wymienionych czynności sprawia, że na mojej twarzy pojawia się ogromny uśmiech, a przede wszystkim daję mi to motywację do dalszego blogowania. Jeśli posiadasz swój blog, zostaw link w komentarzu! Nie bawię się w obserwację za obserwację. Jeśli mój blog Ci się spodobał dołączysz do grona moich czytelników. Jednak za każdy komentarz się odwdzięczam!